Projekty i aranżacja sklepów

Jak mówiła Marilyn Monroe, „Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy.” Warto zatem zastanowić się, jak urządzić przestrzeń lokalu, aby zagwarantować tę radość naszym klientom. Pierwszym krokiem, może być skorzystanie z oferty biura, zajmującego się tworzeniem nietuzinkowych i funkcjonalnych projektów sklepów.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że odpowiedni wystrój wnętrza to wizytówka danej marki. Każdy klient wchodzący do lokalu, widzi przestrzeń, dopiero potem oferowane produkty. Zastosowane barwy, meble, regały, wieszaki czy oświetlenie, to tylko niektóre elementy, które zachęcają klienta do podjęcia decyzji zakupowej.

Aranżacja sklepów – jakie elementy należy uwzględnić projektując sklep?

Na prawidłowo zrealizowane projekty sklepów składa się wiele elementów. Na etapie planowania należy uwzględnić wszelkie wymogi, które musi spełniać dany lokal oraz rozmieszczenie niezbędnych instalacji i przyłączy.

Kolejnym krokiem, w zależności od tego, jakie produkty oferuje dana firma, jest dobranie odpowiedniego rodzaju podłóg, sufitów, ścian oraz oświetlenia, zwracając uwagę na jego intensywność i barwę. To właśnie dzięki niemu, możliwe jest atrakcyjne wyeksponowanie oferowanych artykułów. Następnie, należy ustalić kolorystykę wykończenia lokalu, poprzez którą możemy uzyskać przestrzeń podkreślającą charakter danego sklepu. Podczas tworzenia aranżacji powinno się tak zaprojektować przestrzeń, aby powstały w niej intuicyjne trasy, po których będzie poruszał się klient. Dlatego istotne jest prawidłowe rozmieszczenie elementów wyposażenia, takich jak m.in. regały, stojaki, lada czy pufy.

Merchandising

Jest to kluczowy element, który powinien być brany pod uwagę podczas aranżacji sklepów. Tym terminem określa się wspieranie technik sprzedaży, które mają na celu ułatwienie podejmowania decyzji zakupowych. W jego skład wchodzi rozmieszczenie asortymentu i odpowiednia jego prezentacja, w której pomagają zastosowane lampy czy meble, a także manekiny. Dzięki odpowiednim technikom aranżacyjnym i witrynom, możemy nie tylko pozyskać nowych klientów, ale także zacieśnić relację z tymi, którzy już zdecydowali się na zakup proponowanych przez nas produktów.

sklepy

JKSTUDIO Autorska Pracownia

Al. Wyścigowa 14/518
02-681 Warszawa (woj. mazowieckie)
NIP: 5422206258
502 510 670 jkstudio@vp.pl